11 Temmuz 2016 Pazartesi

MİRİK KÖFTE :)

   


      Ramazandı bayramdı tatildi derken herşey bitti ve artık ihmal ettiğimiz herşeye kaldığımız yerden devam edelim değil mi :)

Bu kadar yemek blogunun arasında haddim değil yemek tarifi yazmak ama bu hafif ve besleyici yöresel köfte tarifini bayram tatilinde tv de izleyip denedik ve gerçekten bayıldık ailecek sizinle paylaşmasam olmazdı :)







Sivas a ait bir yemek miş Mirik Köfte ve Eli sıkı demek miş :)

Malzemeler;
1 Adet Rendelenmiş Soğan ,
1 Su Bardağı İnce Kısırlık Bulgur,
1 Su Bardağı Sıcak Su
3-4 Yemek Kaşığı Un
1 Yumurta
1 Çay Kaşığı tuz , kimyon ,karabiber,pul biber

Üzerinin Sosu İçin ;
1 Kase Yoğurt
2 Diş Sarımsak
Tereyağ yada Sıvıyağ
Pul biber.

Yapılışı ;
Bulguru 1 bardak kaynar su ile kısır yapar gibi dinlenmeye alıp şişmesini bekliyoruz, şişen bulguru önce tuz ile yoğurup sonra yavas yavas karabiberi ve yumurtayı ekliyoruz rendelenmiş soğanı ekledikten sonra biraz daha yoğurup unu göz kararı azar azar ekliyip yoğurmaya devam ediyoruz. Önemli olan iyice yoğurmak en zahmetli kısmı bu oldu benim için :) İyice Yoğurduktan sonra küçük küçük parçalar alıp yuvarlak köfte şekilleri verip kaynar suya haslamaya atıyoruz ara ara karıştırıp piştikten sonra ocakdan alıp süzelim ve biraz ılımaya bırakalım

Sarımsakları yoğurtu hazırlayıp ılıyan köftelerin üzerine dökelim erittiğimiz yağı çok yakmakta pul biberimizi ekleyelim ve biraz ılıdıktan sonra üzerine gezdirip servise hazır hale getirebiliriz . Afiyet olsun :)

34 yorum:

  1. İyi ki yazmışsınız tarifi ne kadar güzel olmuş :)) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Benim gibi etle arası olmayanlar için harika... :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  3. ayy akşam akşam nasıl canım çekti sarımsaklı yogurt falan en kolayından bi mantı yapayım şimcik bari :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM :) YORUMUN İÇİN BENDETEŞEKKÜR EDERİM :) AFİYETOLSUN ŞİMDİDEN O ZAMAN :)

      Sil
  4. Gayet güzel gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de bayılırım gerçekten ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Yemek bloggeri olmasak da bizde evlerimizde yemek yapıyoruz değil mi :) Ellerine sağlık yakın olsaydın bir güzel yerdim :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor canim eline saglik.

    YanıtlaSil
  8. Ay ben bayılırım bu yemeğe ancak yapması çok el oyalayıcı.Eline sağlık canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk defa denedim ama cok begendim teşekkür ederim canım :)))

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım sabah bir şekilde fotou görünce epeydir yapmadığımı farkettim. yarın gündüz yapacağım nasipse:)Nefis bir lezzettir hemen hemen her yörede farklı isimlerle yapılıyor. denemeyenlere tarif gelmiş tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk defa denedim ve gercekten çok begendim faydası olduysa ne mutlu:)

      Sil
  10. yoğurtlu sarımsak varsa bir tarifte kesinlikle çok lezzetli oluyor :) Tarif için çok teşekkürler :)Blogunuzu takipteyim bana da beklerim :)
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil
  11. Hakkaten zahmetli gözüküyor. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim o kadar zorlanmadik ama güzeldi tadı 😊

      Sil
  12. ayy enfes gözüktüü gerçekten ^^

    takibe aldım bilee sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sarımsaklı yoğurdu görünce bile ağzım sulanır benim, o kadar çok seviyorum. Ellerine sağlık Emine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) bizim evde de hiçeksik olmaz nerdeyse :)

      Sil
  14. Ne kadar güzel görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler lezzetide güzel gerçekten :)

      Sil
  15. Tek başına zahmetli iş. İmece usülü çabuk biter ve eminim tadı enfestir :)
    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tek başına biraz zorlu :)k ama annemle yapınca çabuk oldu yorum için teşekkürler

      Sil
  16. nefis gözüküyor
    deneyeceğim mutlaka çünkü damak tadıma uygun gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum için teşekkürler gerçekten güzel birlezzet umarım beğenirsinizi :) şimdiden ellerinize sağlık :)

      Sil