29 Şubat 2016 Pazartesi

MARTENİCKA BAHAR BİLEKLİGİ (:

Subat ayini da bitirdik. Bugun 1 Mart baharin ilk gunu takvime gore . Bahar bir cok yerde farkli sekilde karsilanir .
Ben bugun yeni ogrendigim cok eski bir Bulgar gelenigin den bahsetmek istiyorum benim cok hosuma gitti .
Martenicka ; Her yil 1Mart gunu kirmizi-beyaz renklerde bilekligin bileklere takilmasidir . Sadece bileklere degil istenildigi taktirde degisik sekillerde yapilip yakalarada takilabilir.
1Martta takilan Martenickalarin cikarilma zamanları ile ilgili de cesitli rivayetler var bir rivayete gore 15-20 Mart ta cikartilip meyve veren bir agaca baglanabilir. Bir rivayeye gore de leylek,kirlangic veya marti gördüğünüzde cikartip çiçek acmis bir agacin dalına dilek dileyip asabilirsiniz.
Martenicka nin yapilisi da cok kolay aslinda istediğiniz sekillerde yapabilirsiniz. Benim yukarida resmini paylastigim iki modelin biri bildiginiz sac orgusu seklinde digeri ise ayni olcude kestiginiz kirmizi beyaz iplerin ust kisimlarini bagliyorsunuz ve birini saat yonunde digerini ters yonde burmaya basliyorsunuz daha sonra birlestirdiginizde guzel Martinicka niz hazir.


Biz birde bu guzel anahtarligi yaptik sac orgusu seklinde yapip birlestirdik cok da hos oldu bence (: 
Yani aslinda sadece size kalmis birazda 
Martenicka ; asla satin alinmaz sadece hediye edilebilir ya da kendiniz yapmalisiniz, 
İcindeki kirmizi hayati beyaz temizligi mutluluğu temsil eder,.


Tum guzel hayallerinizin gerceklestigi guzel bir bahar olsun (: 

17 yorum:

  1. Hayallerimizin gerçekleşmesi dileklerimle.Sevgiler.Takipteyim.

    YanıtlaSil
  2. tüm dileklerin gerçekleşsin kuzucum :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir şey ve senden duydum ilk kez keşke benim yerime de yapıp assan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksam yapiyorum kuzum (: sana da sen dilegini tut

      Sil
  4. aa ilk defa duydum çok değişik bişi dileklerin kabul olsun kuzum

    YanıtlaSil
  5. Duymuştum. Çok tatlılar, malzeme olsa bir koşu yapardım. Mutlu günler.

    YanıtlaSil
  6. İlk kez duydum canım.Bende yapayım bunlardan ...

    YanıtlaSil
  7. İlk kez duyuyorum. Güzel bir gelenek =)

    YanıtlaSil
  8. Hayal ettikleriniz gerçekleşsin.
    birgulunlezzetleri

    YanıtlaSil
  9. ilk duydum böyle güzel anlamlı gelenekleri çok beğeniyorum. süpermiş.

    YanıtlaSil
  10. çok değişik bir gelenek ilk defa duydum çok cici olmuş

    YanıtlaSil
  11. cnm martenicka'larımız için teşekkür ederim :)dileğimi diledim,dileklerimiz kabul olsun inşşşş:D
    kocaman öpüldün kuzummmm

    YanıtlaSil
  12. aa ne guzel bir uygulamaymıs bilmiyordum hayallerinizin gerceklesmesi dileğiyle
    sevgiler

    YanıtlaSil