24 Mayıs 2016 Salı

TÜP BEBEK MACERAMIZ 1



Merhaba canlar bugün size biraz iç dökmek birazda benim gibi Tüp Bebek tedavisine başlayacak olanlar varsa yaşadıklarım belki onlarada yardımcı olabilir düşüncesiyle yazmak istedim.

8 Yıl önce evlendiğimiz de anne baba olmanın bu kadar zor olabileceğini bizim için bir imtihan olabileceğini hiç düşünmemiştik sanırım bende eşimde . Birkaç dr denememizden sonra Devlet hastanelerinde tüp bebek yaptırabileceğimizi öğrenip Bismillah diyip başladık bundan 4 sene kadar önce.


Hastane bünyesinde yaptırsak bile sürekli bir prosedur once dahiliye dr sonra akciğer filmi kalp elektrosu çekilmesi bunların hepsinin malesef tek bir günde yapılamaması ve sürekli ertelenmesi sonucu bir kaç ay sonra ancak doktorun karşısına çıkabilmiştik biz .O dönemde eşimle aynı işyerinde çalıştığımız için aynı anda izin alamıyorduk ve ben herbiri ciddi psikolojik sınav olan kontrollere tek başıma gidiyordum :(  Bu arada malesef ne doktorum ne hemşireler kimse herhangi bir bilgi vermiyordu. Tüp bebek yaptıranda kimse yoktu etrafımızda ve biz tamamen bilinçsizce sadece hemşirelerin soylediği şekilde iğneleri ilaçları kullanıyorduk daha doğrusu ben kullanıyordum sorun bende olduğu için ilaçlar sadece bana yazılmıştı.

Sanırım 1 aylık ilaç ve iğne kullanımım 2 günde bir hastaneye gitmelerim sonucunda doktorun eşime söylediği eşiniz anne olamaz lafı üzerine resmen dünyam başıma yıkılmıştı.Çevrem de bilen  herkes pozitif ol unut gerilme sen rahatlarsan olur inan ama sen çok gerginsin diyordu. Benim içimde fırtınalar koptuğunu  bilmeden. Bu arada ben araştırmalara devam ediyordum tesadüfen Çocuk İstiyorum Derneği çıktı karşıma yani ÇİDER orada ki umut hikayeleri benimde umudum oldu gözyaşlarımı tutamadım zaman zaman . Derneğe üye olursanız aynı zamanda anlaşmalı doktor ve hastanelerde de indirimleri mevcut ben üye olmadım. 4 sene sonunda ben ancak psikolojimi toparlayabildim ve 2015 Ağustos ayında özel bir merkezde muayene olmaya gittik elimi hiç bırakmayan eşimle birlikte.Hastanenin devletten rapor çıkardığımız takdirde SGK ile anlaşmalı olduğunu indirimli yararlanabileceğimizi öğrenince neden olmasın 2 hakkımız daha var dedik ve biz tekrar hayallerimi yıkan hastanenin doktorun karşısına çıktık. Ağustos ve Aralık ayları arasında rapor çıkarmaya uğraşırken biz birde akciğerimde görülen sorun nedeniyle biraz daha hayallerimizi erteledik ve göğüs hastalıklarında birşey çıkmamasına rağmen Mayıs ayına kadar birde ora ile uğraşıp sonunda tüp bebek yapılmasında sakınca yoktur yazısını alınca tekrar Tüp bebek hastanesine koşturup tüm imzaları tamamladıktan sonra 20 mayıs 2016 da raporumuzu alıp koşturarak özel hastaneye gittik. Güleryüzlü oraya gelen hastaların psikolojisini tahmin eden ona göre davranan personeli sayesinde daha şimdiden oh be dedim kendi kendime Bundan sonra ara ara tüp bebek serüvenimle burda olacağım ve dilerim en kısa zamanda güzel haberlerde verebilirim:)

Rabbim kimsenin kucağını boş bırakmasın ve aratmasın dilerim. Son sözüm çevremizdeki çok bilmişlere etrafınızda yeni evli olan ya da uzun süredir evli olduğu halde çocuk sahibi olmayan insanlara saçma sapan sorular sormayın lütfen kimsenin hayatı sizi ilgilendirmez sizin hayatınızın kimseyi ilgilendirmediği gibi. Tedavi sürecinde ki insanlarada gerilme rahat ol diyerek telkinlerde bulunarak onları rahatlattığınızı zannediyorsunuz ama daha çok geriyorsunuz sadece yanımızda olduğunuzu bilmemiz yeterli bunu unutmayın :)





34 yorum:

  1. Sen konuşanlara aldırma Rabbim en kısa sürede yüzünüzü güldürecektir.bu bir sınav ve elini hiç bırakmayan eşinle bu sınavı atlatacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canımmm ben inanınıyorum ve senin gibi herkese dua ediyorum,bende tam 6 yıl sonra anne oldum rabbim sağlıklı sıhhatli 3 tane birden versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim teşekkür ederim inşallah sağlıkla olur ama sanki 3 te fazla ama hayırlısı inşallah 😇

      Sil
  3. Ne desek, senin hissettiklerin ve yaşadıkların yanında hiç kalır. O nedenle allah yardımcın olsun, umarım en kısa sürede evladını kucağına alırsın.

    YanıtlaSil
  4. Emine Hanım,
    Daha yazınızı okurken bile, gerek eşinizle birbirinize desteğiniz, gerek olması gerektiği gibi umudunuzu hiç kaybetmemeniz, içime çok güzel duygular hissettirdi. Ben inanıyorum ki, Allah'ın izniyle, sizin sabrınızla, güzel haberlerinizi almaya devam edeceğiz. Allah yardımcınız olsun bu süreçte. Konuşan çok olur, yaşayan sizsiniz. Mutlu haberlerinizi bekliyoruz inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel yazmışsınız çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Merhaba, paylaşımınızı görerek yazınızı okudum. Bende aynı yolun yolcusuyum. Başarısız bir tüp bebek denemesinden sonra 2 senedir, nadas aldım her şeyi. Hastane isimlerini falan yazsanız harika olur. Çünkü nerede ne oluyor, gizli olmamalı ki ona göre tercihler yapılır deneyimler işe yarar. Dediğiniz tek başınıza gitmek zorunda olduğunuz, Sanırım Zeynep Kamil. Bende aynı şekilde aynı uğraşlardan sonra .. Son gidişimde orada yaptırmaktan vazgeçtim. Ben 40 yaşındayım ve ssk gibi bir hakkım veya bana bir faydaları ne yazık ki yok. 2000 TL ödemeden tüp bebek tarafına geçirmediler bile. İçeride neyle karşılaşacağımı bile bilemedim. Şimdi bir merkez arıyorum ve iyi bir doktor tekrar ve belki tekrar ve belki tekrar denemek için. Çünkü benim tek şansım tüp bebekmiş. Eşimde Morfoloji sorunu bende ise kapalı tüpler. Hakkımızda hayırlısı olsun diyorum:( Takibe aldım yazılarınızı merakla ve umutla bekleyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimlerle ilgili mail attım dilerim istediğiniz gibi olur

      Sil
    2. Evet okudum
      Teşekkür ederim:)
      Ne yapıyoruz umudumuzu kaybetmiyoruz.
      Hakkımızda hayırlısı

      Sil
  6. Dualarımdasınız.. Allah'tan gönlünüzdekini vermesini diliyorum... Hakkınızda hayırlısı olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkür ederim inşallah :) hepimizin gönlündekini versin

      Sil
  7. Mutlu haberlerinizi bekliyoruz;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. inşallah hayırlısıyla sağlıkla bir bebeciğin olur canım ..

    YanıtlaSil
  9. Allahım hakkınızda hayırlısını versin

    YanıtlaSil
  10. Ne zor bir süreç okurken ben yoruldum. Biraz da devlet hastanelerinde (özel hastanelerde de oluyor ama daha az) yapılan muamele de insanin sinirlerini bozmaya yetiyor. Çevre desen surekli bir baski yapiyor o yuzden tahmin edebiliyorum neler yasadigini. Dua et bol bol sen elinden geleni fazlasiyla yapiyorsun zaten. Ki sorun bende tabiri bile hos degil! Niye sorun olsun bu? Herkes ister ama hicbir sey bizim elimizde degil ki! Bu kendine olan guvenini sarsar boyle dusunme. Herkesin imtihani baska senin de bu demek ki. Herkesin cocugu olacak diye de bir kaide de yok. Onemli olan seni seven yaninda olan bir esinin olmasi. Yine de Rabbim en kisa zamanda kucagina almayi nasib etsin, gonlune gore versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim yazdıkların için malesef gerçekten devlet hastanesinde o kadar berbat davranıyolarki sinirler daha da bozuluyor Rabbim hepimizin gönlüne göre versin inşallah

      Sil
  11. Canim benim sen kimseyi dinleme hatta uzak dur böylelerinden. Bol bol rahatlamaya yoga yapmaya çalis. Eminim en kisa zamanda mutlu bir haber alacaksin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah elimden geldiği kadar uzak durmaya calisiyorum hatta çok üstüne gelirlerse cevaplarını veriyorum 😊 yogayida uzun zamandır düşünüyorum gerçekten güzel fikir tesekkurler

      Sil
  12. çok haklısın geriliyor ve daha çok sinir oluyor insan hissettiklerini ve yaşadıklarını çok iyi anlıyorum 5 yıl olmadı bizimde gitmediğimiz çalmadığımız kapı kalmadı hiç bir sorun yoktu bazı gereksiz insanların bir beceremedin bir tutamadın gibi abuk subuk şakalarına maruz kalmak zaten psikolojin gitmiş darmadağınsın birde bu gereksizler:( en son özel hastanede tüp bebekten başka şansınız yok demesiyle yıkıldı dünyam eve gelinceye kadar ağladım kredi çekip tüp bebek için kolları sıvayacaktık derken hamile kaldım Rabbim inşallah tez zamanda yüzünü güldürür canı gönülden diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle hele birde lafı sokup sokup sonra da aman takma demiyorlar mı rabbim isteyen herkese nasip etsin sizinde yavrunuzubağışlasın inşallah :)

      Sil
  13. Hadi bakalım canım Allah yardımcınız olsun.İyi haber mutlaka gelecek.O günün çabucak gelmesi için dua edeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım teşekkürler inşallah rabbim isteyen herkese nasip etsin:)

      Sil
  14. Hayırlı zamanda, hayırlı evlatlarınız olsun inşallah. İyi haberlerinizi bekliyorum..

    YanıtlaSil
  15. Aynı sorunları bende yaşadım aslında yazsam mı diyorum ara ara en son denememde yapılan iğnelerin morlukları aylar geçmesine rağmen hala duruyor:((Çok yıpratıcı bir durum hele sonuç olumsuz olunca bütün aile kahrolmuyormu of hatırlamak istemiyorum sağolun yüreğinizi açtığınız için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah dileyen herkese nasip etsin inşallah zor ve yıpratıcı bır sürec uzduysem sizi özür dilerim ben tesekkür ederim duygularınızı paylaştığınız için

      Sil
  16. Allah yardımcınız olsun, yakın arkadaşlarım da aynı süreçten geçtiler. Kimileri bebek sahibi oldular, kimileri de halen devam ediyor.
    Çok istiyorsunuz, biliyorum. Gönülünüze göre versin Allah :)

    YanıtlaSil
  17. Rabbim gönlünüze göre versin. Yaşadığınız sıkıntılar mutluluğa dönüşsün.

    YanıtlaSil