25 Mart 2015 Çarşamba

BITKI CAYI ISTEYEN ...

  SON GUNLERDE GEREK HAVALARIN DENGESIZLIGI BIR ISINIP BIR SOGUMASI GEREK ORTALIKTA KI GRIP SALGININ DA DOLAYI HERKES YA HASTA YA DA BAHAR YORGUNLUGU YASIYOR ...

 MALUM SAGLIK SEKTIRUNDEYIZ HEM KENDIMIZ ICIN.HEM DE HASTALARIMIZ ICIN IKI KAT DIKKAT ETMEMIZ GEREKIYOR BUNUN ICIN BIZ DE IS YERIN DE CAY DEMLEMEK YERINE BITKI CAYI DEMLIYORUZ... AMA SADECE IHLAMUR DEGIL TABI KI :-)

BIRAZ IHLAMUR , ADACAYI , KABUK TARCIN , LIMON DILIMI , KIRAZ SAPI VE BIRAZ DA YESILCAY ATIP OLE DEMLIYORUZ ... COK SUKUR BU KARISIM SAYESIN DE BU KIS HIC HASTALANMADAN GECTI DARIS BAHAR IN BASINA :-)



BU ARADA SIZLERIN HASTALIKTAN KACMA YOLLARINIZI MERAK ETTIM YAZARSANIZ SEVINIRIM :)

BOL SAGLIKLI GUNLER HERKESE

35 yorum:

  1. Ben alırım bir bardak.. Hastalıktan kaçmak için kışın kekik içerim sıklıkla ama ve ıhlamur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KEKIGI DNEMEDIM HIC AMA DENEMEK LAZIM;-) BOL SIFALI GUNLER OLSUN INSALLAH;-)

      Sil
  2. Ihlamur-limon karışımını çok severim ben...

    YanıtlaSil
  3. Paylaşım için teşekkürler..Not aldım.

    YanıtlaSil
  4. Ben de içerim bir bardak :) Hastalıktan kaçmak için bir şey yapmıyorum ne yapsam kaçamıyorum çünkü akışına bıraktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GELECEGI VARSA YAPACAK BIRSEY OLMUYOR AMA YOLLAYAYIM HEMEN:-)

      Sil
  5. Elma ve portakal kabuklarını kurusu yorum. Sıcak su da bekletip mis gibi kokan bir çay yapıyorum.
    Sizin de Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tam kış çayı olmuş..

    YanıtlaSil
  7. Rengi bile insanı iyileştirmeye yeter zaten..:)

    YanıtlaSil
  8. Bende tam yakalanmadım derken son iki gündür hastalıktan müzdaribim.Ne yazık ki bitki çaylarını hastalığa yakalanınca hazırlayanlardanım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. COK GECMIS OLSUN BEN DE NORMALDE OLEYIMDIR AMA PATRONUM DUSKUN OLDUGU ICIN BENDE ALISTIM:-)

      Sil
  9. aman maşallah de, daha kış bitmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DILIMI ISIRIYORUM ZATEN AMA ONUMUZDEKI AY SIKI BIR BAHAR ALERJISI BEKLIYOR ALLAH YARDIMCIM OLSUN;-)

      Sil
  10. Elma kabuğu, portakal kabuğu, tarçın, ıhlamur, nane, kekik, adaçayı karıştıırıp çay yapıyoruz ve içiyoruz. Bol limonla :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, ben bütün kış soğuk su içerim. Hafif hafta olacak gibi hissedersem de ıhlamur bal zencefil. Bir de halamdan öğrendiğim elmanın üzerine karanfilleri saplayıp suda kaynatıyorsunuz. Hem suyunu içip hem de elmasını yiyebilirsiniz. Özellikle öksürük veya ses kısıklığı var ise çok iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elma ve karanfili not ettim tesekkur ederim ;-)

      Sil
  12. Eskiden olsa pek içmezdim ama artık az da olsa içebiliyorum
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  13. Ben yeşil çay dışında bitki çaylarını çok severek içemiyorum ama yine de hepsini deniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yesilcay poset olarak icemiyorum ama demleme olarak iciyorum ;-)

      Sil
  14. THANKS FOR VISITING You are my visits to your blog

    YanıtlaSil
  15. yok anacım ortalıktaki gribe bitki değil atom çayı demleesn olmuyor

    YanıtlaSil
  16. Ay ben buna cok guldum ;-) ama bu sene olanlarda malesef gecmiyor ya siz nasil oldunuz

    YanıtlaSil
  17. pek hasta olmaktan kaçamasam da hasta olduğumu hissettiğim anda bir kaşık bala 1 çay kaşığı toz zencefil 3-4 damla limon suyu sıkıp yerim, aynı şeyi kızıma da uygularım çabuk toparlarız tabi bu dediğim soğuk algınlığı grip için geçerli sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kacinilmiyor malesef amasizin yonteminizde cok guzel tesekkurler

      Sil